Aquest dijous, dins el cicle «Parlem de festa», Carrutxa havia programat una taula rodona amb el títol «Per a què serveix una casa de la festa?», amb la participació de representants municipals de Granollers, Vilanova i la Geltrú i Reus. L'objectiu era, després de conèixer l'experiència de Granollers –que compta amb una casa de la festa amb força espai i diferents serveis per a les entitats de cultura popular– i de Vilanova i la Geltrú –on hi ha un projecte més museístic de casa de la festa–, obrir debat amb la nostra regidora de Cultura sobre quin model d'equipament es volia desenvolupar a la nostra ciutat.
Entenem que aquest és un tema que no ha de resultar conflictiu, ja que existeix un cert consens sobre la necessitat d'un equipament d'aquest tipus a Reus, i que era bo parlar-ne, ja que, amb aquest nom, s'han obert des de magatzems més o menys arranjats per desar-hi els elements festius, fins a museus o centres de documentació, passant per espais de trobada o d'assaig dels grups festius. Com a entitat implicada en el coneixement històric de la nostra festa i la dinamització cultural, consideràvem que també hi podíem fer alguna aportació constructiva.
Fa uns dies vam saber que la regidora de Vilanova no podia venir, però, de comú acord amb aquesta, es va trobar la persona que podia aportar la informació que ens interessava. Aquest mateix migdia hem sabut que la regidora reusenca, Empar Pont, no hi podia assistir i que havia designat un tècnic per substituir-la. Cal dir, a més, que, com a responsable d'organització i moderador de l'acte i persona que va fer el contacte amb la regidora i la va convidar a participar en aquesta taula rodona –a més de ser l'interlocutor de Carrutxa amb l'IMAC–, no he estat avisat en cap moment, per aquesta ni per cap altra persona de l'IMAC, d'aquesta circumstància. La informació m'ha arribat per altres companys de l'entitat que treballen a l'àrea de Cultura de l'Ajuntament.
Finalment, des de l'entitat, hem constatat que –sorprenentment– hi havia un concert programat pràcticament a la mateixa hora a la plaça del Castell, davant mateix de l'Arxiu, on havia de tenir lloc la taula rodona. Tot i que s'ha plantejat la possibilitat d'endarrerir el seu començament, ens ha semblat que afegia un factor d'incomoditat a la realització de l'acte.
Amb tot el respecte per la persona que havia de venir en nom de l'IMAC, hem valorat que no corresponia al caire que volíem donar a l'activitat i, per tant, hem optat per ajornar la taula rodona, amb la voluntat de convocar-la el curs següent o organitzar alguna activitat equivalent sobre el tema.
3 comentaris:
Sou una mica garrulos, ja fa temps que havia sortit la programació del Festival de Blues
Benvolgut,
No és el fet de ser o no ser garrulo, com t'ho dius. Tal com ja fa temps s'havia fet la programació del Festival de Blues, nosaltres també havíem fet la programació del cicle "Parlem de Festa", i concretament per a l'acte d'avui vam haver de sincronitzar les agendes de 3 regidores de Cultura. Quan jo vaig parlar, fa més de dos mesos, amb l'IMAC per tal de concretar la data, ningú de Cultura de l'Ajuntament va saber veure que s'estaven programant dos actes en el mateix espai (la plaça del Castell) que es podien fer nosa, sense voler, l'un a l'altre degut al seu caire ben diferent? Jo, com tu, suposo, no estic al corrent de tot el que es programa a la ciutat, però l'àrea de Cultura –on tots els que programem activitats culturals anem a raure– trobo que hauria de saber veure aquestes coses. Si més no, és de sentit comú.
De qualsevol manera, espero que el Festival de Blues, com tantes altres coses que es fan a la ciutat, sigui tot un èxit.
Salut!
De totes maneres, el motiu principal per ajornar la taula rodona no fou la coincidència amb el concert (l'IMAC va plantejar la possibilitat d'endarrerir-lo), sinó el fet de no poder comptar amb la regidora de Cultura de Reus. Ens interessava menys saber si s'ha mirat un o altre edifici per ubicar la casa –qüestions tècniques– que conèixer la seva opinió sobre quin model es vol desenvolupar a Reus. A la tardor (aquest juny ja no hi ha temps) intentarem reprendre el debat constructiu sobre aquest tema.
I no cal dir-ho, el millors desitjos d'èxit per al festival de Blues.
Publica un comentari a l'entrada